OS POSITIVOS

clever angry understanding

hum... esta página é antiga (2020): lê o disclaimer ou procura outra mais recente
Mr. Fish "Through a Looking Glass Darkly" 2013

Seguindo da falta de consenso, culpados de nenhum se não condicionados:

Consensus is compromise and compromise is a willful concession to civility in contempt, quite often, of blatant honesty.
Mr. Fish in "Demockracy and the Whole Point of Political Cartoon and Satire" 2020

P+, honestidade sobretudo, senso é consequência, normalmente em disformidade aos demais. Exemplo: bd, imprensa, arte, críticos:

Comics were invented around 1900, to serve newspaper readers whose literacy was limited. They immediately attracted moralizing critics, who called comics a bastard art, offering neither pure text nor just pictures, but an awkwardly in-between subversion of both.
in "History According to the Comic Book" 14 nov 2020

Não só o excerto trata da discórdia habitual destes domínios como a própria formulação será agressivamente rebatida por imprecisões et lacunas várias pelos entendidos de cada capelinha, mesmo se poucos peregrinam entre todas para mal dos seus pecados. E, estamos cá para vos dizer: não faz mal. O incompleto, inacabado, work-in-progress, assim é a vida e raramente conseguiremos arrumar tralha fechadinha numa gaveta ou prateleira. Metáforas ao cite inicial:

The purpose of a cartoon is never to embody perfection but rather to use imperfection to communicate possibility. A cartoon is the beginning of a conversation on any given subject, not the final word.
Mr. Fish in "Demockracy and the Whole Point of Political Cartoon and Satire" 2020

Claro que — conhecem a casa — cremos que a conversa é condicionada pelos canais que a suportam e nunca paramos de implicar com esses também. Exemplo das interwebs, jornalismo digital, redes sociais e literacias limitadas: à pergunta "where do marketers go from here?" respondem "the future of marketing is the trust economy."

Trust is now the most impactful economic power, not data. It is time to look to new channels and revisit old channels. We have to shift back to the channels where we own what is being said. Consider email as a channel to focus on. Don’t worry — it works.
in "The downfall of adtech means the trust economy is here" 23 nov 2020

Até entre as gentes do marketing, aquela desprezível conspurcação da mui nobre e mais legítima interação humana (*) Igualmente legítimo, o sexo compensa nobreza com ordinarices., comunicação, descobriram "now" o que sempre esteve na base desta e a separa das vilanias da primeira: autenticidade importa entre interlocutores. Claro que nada nessa tem que ser bonitinha ou empacotável se não a sacrificarmos a compromissos que a contradizem, e concluímos com uma justaposição paradoxal absurda que vamos buscar ao "The Angriest Dog In The World" do David Lynch porque... camadas e flexibilidade! Um comic que é um cartoon que é um meme"David Lynch may well have invented the meme":

A meme can just be a gag, it can be political, it can be philosophical, it can be shocking, and it can be random. It can be used by an artist to further explore their own ideas. Memes are flexible within their rigid visual structure because the text can change the meaning of the image.
in "This Is Fine: David Lynch's THE ANGRIEST DOG IN THE WORLD" 16 nov 2020

Ora, do seu cão-mais-que-zangado:

Far from an anachronism or mere historical curiosity (...) it is a clever, studied roadmap to understanding how an entire younger generation processes and recontextualizes the torrent of information to which they are constantly exposed.
in "This Is Fine: David Lynch's THE ANGRIEST DOG IN THE WORLD" 16 nov 2020

e foram-se!