OS POSITIVOS

floating words of comics

hum... esta página é antiga (2018): lê o disclaimer ou procura outra mais recente

Uma das nossas referências necessárias acaba de se tornar ainda mais interessante: "terapia de retalho" 11 abr 2018 no TCJ, uma nova coluna "biweekly" com o retrato da indústria pelas pessoas que trabalham no "comic retail". Da primeira entrevista, entre comparações aos atrasos da Diamond

Diamond reorders will arrive in 2-3 weeks, book distributors ship in about 1 week.
in "Floating World Comics" 11 abril 2018

...ou estratégias de definição de catálogo —

Word of mouth is the best. If I hear multiple random people talking about it, there must be something there.
in "Floating World Comics" 11 abril 2018

..são duas as notas à ponderação entre aqueles ocupados com a intersecção dos comics e cultura popular. Primeiro, da transformação que ocorre na esfera particular da BD industrial:

There was a time, not too long ago, when the comics were better than the movies (or video games or whatever cartoon tie ins). They delivered an addictive mind blowing experience.

Now it seems like the movies are the main attraction. Someone is like “Oh I loved this Marvel Disney movie what should I read next?” And the answer is too often, well that was it. You saw the movie and that was the thing. Here are some comics where for $4 each you don’t really get much. The movie was actually the best version of this thing.
in "Floating World Comics" 11 abril 2018

Segundo, mais geral e talvez mais insidiosa à Cultura, de consequências directas sobre os comics mesmo se nos importa mais a superestrutura além destes, eles incluídos:

It seems like no one has enough time. Not enough time to even read all the good books that are coming out, let alone write about it on a blog or news site.
in "Floating World Comics" 11 abril 2018

OS POSITIVOS: faremos sempre o tempo de escrever sobre os que os outros escrevem. Às vezes, também encontramos o tempo para fazer o que os outros não fazem.

Falamos de BD, mas é maior do que a BD. Falamos de agência e DIY, punx vs gatekeepers. Dos media e da mensagem, da engrenagem e quem beneficia desta. De transformações sociais que resultam de revoluções tecnológicas, de quantidades & velocidades, do acesso a ambas, e do minar de autoridades. E de webcomics.

The underground is forever. I don’t have to do anything but sit here and age but there will always be a new generation of youth coming in to tear up what we thought was permanent and sacred and make something new and meaningful to them.
in "Floating World Comics" 11 abril 2018

turbo